Medlemsskap

Er du en maskinist med tilhørighet til Bergen?

Bli medlem i dag

Engang maskinist, alltid maskinist

Uansett hvor du er i ditt yrkesliv, så finnes det en plass for deg hos oss.
Bedre Arbeidsvilkår

Vi jobber for å bedre dine arbeidsvilkår, som lønn, sikkerhet og kompetanse.

Arbeidsmuligheter

Få tilgang til arbeidsmuligher i bransjer hvor teknologi og miljø ligger i front.

Større Nettverk

Delta i nettverk innen ditt fagfelt og bli med ¨på faggrupper, kurs og konferanser.

Medlemsfordeler

Som medlem i Bergens maskinistforening får du tilgang til en rekke gode medlemsfordeler.

Forbundet jobber for å bedre dine arbeidsvilkår, som lønn, sikkerhet og kompetanse.

Bergens Maskinistforbund er en del av det Norske Maskinistforbund (Dnmf). Dnmf er et partipolitisk uavhengig fagforbund, med vel 6000 medlemmer innen maritime og tekniske yrker, sjø- og landansatte i offentlig- og privat sektor.

Hvem er våre medlemmer?

Våre medlemmer jobber hovedsakelig innenfor internasjonal- og innenriks skipsfart, olje- og gassutvinning, samt i en rekke landbaserte virksomheter. Våre medlemmer representerer etterspurt kompetanse i bransjer hvor teknologi og miljø ligger i front.

Kontigentsatser 2017
  • Yrkesaktiv kr. 450,00 /pr. mnd​
  • Junior/student kr. 95,00/ pr. mnd
  • Ikke yrkesaktiv kr. 95​,00/ pr. mnd
Hvilken forening ønsker du å være tilknyttet?

Når du melder deg inn i Det norske maskinistforbud blir du automatisk medlem i foreningen tilknyttet din geografiske lokasjon. Du kan ved innmelding, eller i etterkant, velge hvilken forening du ønsker å være tilknyttet – uavhengig av hvor du bor.

Vi tilbyr de beste medlemsfordelene.

Costa del Sol, Andalucia

Sør-Spanias Costa del Sol eller solkysten er en av de mest populære reisemålene i Europa. Området er kjent for sine mange gylne strender, og har et perfekt klima med over 300 soldager hvert år. Costa Del Sol har et spektakulært fjellandskap som kanter til Middelhavet. Med noen av de flotteste golfbanene i Europa, har golfferier på Costa del Sol blir stadig mer populært de siste 20 årene. Med over 60 førsteklasses golfbaner i området å velge mellom, er dette et paradis for golfere.

Den 161 kilometer lange solfylte kystlinjen Costa del Sol består av store og små byer, sjarmerende landsbyer, vakre daler og fine strender godt beskyttet av relativt høye fjell. På grunn av den gunstige beliggenheten er området velsignet med over tre hundre soldager i året, flest i Europa. Strendene er kilometerlange og rene, med ganske finkornet sand. Her er det mange muligheter for å leie strandstoler og parasoller om det er ønskelig. Vannet er turkist, klart og innbydende. Perfekt for å kjøle seg ned i den stekende solen. Det er ikke spesielt langgrunt, men likevel barnevennlig.

Turistene strømmer til bydelene Torremolinos, Benalmadena, Fuengirola, Mijas og Marbella i månedene juni-september, når temperaturen er på sitt høyeste. Hvis du vil se mer av det genuine Andalusia, som Costa del Sol er en del av, bør du reise opp i fjellene. Rett ovenfor Marbella ligger Ronda, som ligger på begge sidene av et dypt juv. Her er klimaet svalere, gatene mer snirklete og luften klarere. Lei deg en bil og kjør rundt i fjellene i nærheten. Besøk “los pueblos blancos”, et område hvor små, hvite landsbyer modig balanserer på fjellsidene, med utsikt over dalsider og grønn eng, som skapt for en piknik med rødvin og en baguette med skiver av chorizo.

Du kommer deg også lett til Granada fra Solkysten. Granada var en av de siste muslimske høyborgene i Spania, og Alhambra, området med kalifens slott, har mange prakteksempler på flott, maurisk arkitektur og kunst.

12 byer og tettsteder på Costa del Sol

Det er virkelig noe for alle på Costa del Sol. Costa del Sol strekker seg vestover langs Middelhavskysten fra Nerja forbi Malaga by til østenfor grensen til Cádiz-provinsen. Her finner vi byer som Torremolinos, Benalmádena, Fuengirola, Mijas, Marbella, San Pedro de Alcántara, Vélez-Málaga, Nerja, Torrox, Puerto Banús og Estepona. Vi har her tatt for oss 12 byer på Costa del Sol som bør oppleves.

Malaga Costa del Sol

Malaga i Spania, godt elsket for solskinn og rolige dager, har vært et yndet feriemål for nordmenn siden 1970-tallet. Flere og flere nordmenn utforsker det store kulturelle og historiske mangfoldet som gjør byen Malaga så unik. Det er mye mer å oppleve enn flotte strender og uteliv. Malaga i Andalucia er ansett som den mest spanske regionen i Spania med sine tradisjoner for flamenco, og en mengde attraksjoner som spenner fra mauriske palasser i Alhambra i Granada til de snødekte fjellene i Sierra Nevada, og til glitter og glamour i Marbella. Vil du oppleve middelhavssolen på Costa del Sol, er byen Malaga et ideelt utgangspunkt for å utforske Andalucia. Det varme klimaet gjør det til et fantastisk sted hele året. I august er sommerens årlige festival, og bringer byen til liv med en ti dagers fest med flamenco og gatefester, selv om dette er når sommersolen er på sitt mest voldsomme. Hvis du foretrekker å unnslippe varmen, er høsten og våren svært behagelig her. Malaga`s milde vintre gir et velkomment avbrekk fra den bitende frosten og regnet hjemme i Norge. Les mer om Malaga

Sevilla Costa del Sol

Sevilla ligger sydvest i Spania, i Andaluía. Andalucía har et behagelig klima stort sett året rundt, men midt på sommeren kan det være kvelende varmt. Byen er dog et skue uansett tid på året. Som Spanias fjerde største by, er den som storby å regne, men med et historisk sentrum som gir deg følelsen av å være i en liten middelalderby. Her er gatene trange, svært trange dersom man ankommer med bil. De arabiskinspirerte bygningene med sine små verandaer og rike utsmykninger innrammer de brosteinsbelagte gatene og torgene. Og er du vant til de italienske torgene som åpenbarer seg rundt hvert hjørne, så finner du det samme i Sevilla. Sevilla var en av Spanias rikeste byer for rundt femhundre år siden. Dette gjenspeiler seg også i byens arkitektur og fantastiske utsmykninger. Her ble flere kunstnere og forfattere født og deres verker kan beskues i denne vakre byen. Les mer om Sevilla

Marbella Costa del Sol

Marbella er en by og kommune i Sør-Spania , som tilhører provinsen Málaga i den autonome regionen Andalusia . Det er en del av regionen i Costa del Sol, og er hovedkvarter for Association of kommunene i regionen, det er også leder av den rettskrets som bærer sitt navn. Marbella ligger ved Middelhavet, mellom Málaga og Gibraltar -stredet, ved foten av Sierra Blanca. Kommunen dekker et areal på 117 kvadratkilometer ( 45 sq mi ) krysset av motorveier på kysten, som er de viktigste innganger. I 2012 befolkningen i byen var 140 473 innbyggere, og er den nest mest folkerike kommunen i provinsen Málaga og den åttende i Andalusia. Det er en av de viktigste turist byene på Costa del Sol, og gjennom det meste av året er en internasjonal turistattraksjon, hovedsakelig på grunn av sitt klima og turist infrastruktur. Byen har også betydelige arkeologiske kulturminner, flere museer og ytelse mellomrom, og en kulturell kalender med hendelser som spenner fra reggae konserter til operaforestillinger. Les mer om Marbella

Puerto Banús Costa del Sol

Puerto José Banús er en marina i utkanten av Marbella, ved Costa del Sol i det sørlige Spania. Marinaen ble bygget av den lokale forretningsmannen og eiendomsutvikleren José Banús og åpnet i mai 1970. Stedet er kjent for sitt luksuriøse preg, med dyre forretninger og hyppige innslag av store lystbåter tilhørende noen av verdens rikeste. Langs kysten er spennvidden er stor, fra gamle høyhoteller og turistghettoer for «massen», til luksushavner for kjendiser, sjeiker og kongelige. Området mellom Puerto Banus og Marbella er kjent som «Golden Mile». Her er toppen av jordisk lykke å ha en gigantisk lystyacht i havnen. I Puerto Banus handler det om å bli sett. Her kan du sitte i en barstol ved kaikanten og beundre de hvite båtene og myse på de hvitkledde menneskene. En god idé er å kombinere markedet i Puerto Banus på lørdager med å spasere, inspisere og innta lunsj i båthavnen. Les mer om Puerto Banús

Mijas Costa del Sol

Mijas by er en liten hvit landsby som ligger opp i fjellet bak Fuengirola. Utsikten fra byen er helt fantastisk og man har panorama utsikt over kysten og Fuengirola by. Byen har en lang historie tilbake fra romertiden. Mijas Pueblo er en av Andalusias berømte hvite byer og er en stor turistattraksjon. Byens tyrefekterarena skiller seg ut fra andre arenaer ved at den er firkantet og en attraksjon i seg selv. Byen ligger 428 meter over havet og har en henførende utsikt over en stor del av Costa del Sol. Ved klart vær kan man se Gibraltar, den afrikanske kysten og Atlasfjellene. Mijas tilhører en av de ekte hvite landsbyene i Spania. Landsbyen har smale gater som er nesten bilfrie, bare de med tillatelse har lov til å kjøre inn i den gamle bydelen. Hvis du ikke ønsker å gå rundt til fots, kan du ta eseldrosje eller hest. Nettop eslene har gjort Mijas kjent rundt om i verden. Den korte avstanden fra kysten gjør at det kommer ganske mange turister til Mijas. Også busser med dagsturister kommer hit, ofte fra cruisebåter som har lagt inn til Malaga. Les mer om Mijas

TIPS: Visste du at du kan få Cashback på alt av kostnader på reise, opphold og aktiviteter i hele Spania? Med fordelskortet og Appen Cashback, får du penger igjen av det du bruker på blant annet fly, hotell, leiebil, flyplasstransport, bolig, restauranter, shopping, fornøyelsesparker, og mye annet. Fordelskortet er gratis, og er en del av verdens største shopping program, og kan brukes i over 47 land i hele verden. Les mer om Gratis Fordelskort i Spania

Nerja Costa del Sol

Nerja er en kommune og en by i Spania. Kommunen Nerja består av byen Nerja og tettstedet Maro. Nerja ligger i landskapet Axarquía ved Costa del Sol i provinsen Malaga i Andalusia, rundt 50 km øst for byen Malaga. Kommunen har rundt 20 000 innbyggere, om sommeren kommer flere titusen turister i tillegg. Nerjas historie strekker seg svært langt tilbake. I 1959 oppdaget lekende barn noen dryppsteinhuler i nærheten av byen. I disse hulene fant man knokler, steinverktøy, keramikk og malerier. Det antas at hulene var bebodd allerede 20 000 år f.Kr. En del av hulene er åpne for publikum og er etter Prado i Madrid og Alhambra i Granada den mest besøkte severdighet i Spania. I byens sentrum ligger Balcón de Europa (Europas balkong). Dette er et utsiktspunkt som gir besøkende et imponerende skue mot havet. Det blir sagt at navnet ble foreslått av kong Alfonso XII, som besøkte området i 1885 i forbindelse med en jordskjelvskatastrofe, og ble trollbundet av utsikten. Historiske dokumenter har likevel vist at navnet eksisterte før dette besøket. Les mer om Nerja

Torrox Costa del Sol

Torrox er en kommune i provinsen Málaga i den autonome regionen Andalucía sør i Spania. Det hører til comarca Axarquía. Det ligger i Costa del Sol (spesielt Costa del Sol Oriental), på kysten av Middelhavet og ved foten av Sierra de Almijara. Det er hyppig, særlig tyske og britiske turister. Selve byen er delt inn i seksjoner: Torrox Costa på sjøen og Torrox Pueblo, 4 km inn i landet. Torrox Park, et boligdelen i mellom Costa og bygda, kan bli sett på som en annen divisjon. Torrox ligger i umiddelbar nærhet til Nerja. Torrox har “det beste klimaet i Europa”. Les mer om Torrox

Torre del Mar Costa del Sol

Torre del Mar er en av de viktigste turistferiestedene på Costa del Sol i Spania. Ligger i den østlige delen av kysten, ved byen Vélez-Málaga, hovedstaden i Axarquia regionen. Det er grunnløse påstander som Torre del Mar gang var en del av et gammelt gresk bosetning kjent som Manake som antas å ha blitt ødelagt av kartagerne, før ankomst av romerne. I disse dager er byen bedre kjent for sine fire kilometer med sandstrender kantet med restauranter, barer og leiligheter, hovedsakelig boliger for sommergjester. Sine livlige kafeer og restauranter gir muligheten for å nyte god sjømat og noe kaldt å drikke i varmen. Rundt Plaza de la Paz / Av Duque de Ahumada i Torre del Mar er et ukentlig marked hver torsdag. Mellom 9am og 14:00 kan du kjøpe grønnsaker, frukt, urter, blomster, klær, marokkanske poser, dekorasjon og smykker. Les mer om Torre del Mar

Fuengirola Costa del Sol

Fuengirola, i antikken kjent som Suel og deretter Suhayl, er en stor by og kommune på Costa del Sol i Málaga-provinsen i den autonome regionen Andalusia i Sør-Spania. Det ligger på den sentrale kysten av provinsen og integrert i den regionen i Costa del Sol og samveldet av kommuner på Costa del Sol Occidental. Det er et stort turiststed, med mer enn 8 km med strender og en middelalderske mauriske festning. I likhet med mye av denne kysten har det vært gjenstand for betydelig byutvikling. Området har et subtropisk middelhavsklima, med en årlig gjennomsnittstemperatur på 18 ° C og gjennomsnittlig sommer temperaturer på over 30 °. Fuengirola har et pulserende liv som gjenspeiles av alle nasjonalitetene som bor her. Folk fra hele nordlige Europa lengter etter sol og varme, og mange kjøper seg feriebolig her. I tillegg bor det masse mennesker fra resten av verden som har flyttet hit fordi Costa del Sol er det eneste stedet i Europa som har subtropisk klima. Les mer om Fuengirola

Benalmádena Costa del Sol

Den hyggelige feriebyen Benalmádena ligger bare 10 km sydvest for Torremolinos. Byen er mest kjent for sin fine, lange sandstrand og sin store marina. Benalmádena er en by og kommune i provinsen Málaga, og er en del av den autonome spanske regionen Andalucía i det sydlige Spania. Kommunen ligger ca. 12 km vest for byen Málaga, på sydkysten mellom Torremolinos og Fuengirola, i hjertet av Costa del Sol og Alhaurín de la Torre i nord. Benalmádena er delt inn i 3 hovedområder, som kombinerer en tradisjonell spansk landsby med en moderne kystresort. Benalmádena sentrum ligger litt i høyden, en typisk hvitkalket andalusisk landsby og ”Arroyo de la Miel”, et livlig boligområde. Nede ved kysten finner du de prisbelønte strendene langs Benalmádena Costa, en av de mest aktive turiststedene på Costa del Sol. Benalmádena Costa er den nederste delen som ligger nærmest kysten. Karakteristisk for Benalmádena Costa er Puerto Marina, som med sine runde gulhvite bygninger fremstår som et slott med luksusbåter rundt. Fra havneområdet tilbys det både seilturer, fisketurer og paragliding. Flere av båtene er vakre og passer til bryllup eller firmaturer. Les mer om Benalmádena

Torremolinos Costa del Sol

Torremolinos er en kommune på Costa del Sol i Middelhavet, rett vest for byen Málaga, i provinsen Málaga i den autonome regionen Andalusia i Sør-Spania. Den tilhører comarca av Costa del Sol Occidental. En fattig fiskerlandsby før veksten i turisme begynnelsen på slutten av 1950-tallet, var Torremolinos den første av Costa del Sol alpinanlegg å utvikle. Det ligger på den vestlige kysten av Bay of Málaga og bak Sierra de Mijas. Det ligger i en avstand av 13 km fra Malaga og serveres ved motorveien A-7, som går utenom byen i nord, og med tog. I 2010 hadde den 66 957 innbyggere, og er den sjette største byen i provinsen. Township har et areal på 20 km ² og en befolkningstetthet på 3153,85 innbyggere / km ², som er multiplisert i sommermånedene. Les mer om Torremolinos

Estepona Costa del Sol

Estepona er en liten idyllisk ferieby med ca 50.000 innbyggere. Som de andre små og store byene langs malagakysten, er hovednæringen turisme. Men, i motsetning til Marbella og Malaga by er Estepona en liten juvel på denne kyststrekningen. Dette stedet har virkelig andalusisk sjel og atmosfære. Byen og den umiddelbare nærhet har utrolig mye å tilby for oss som vil ferie i dette området. Her har alle de flott strendene mange aktivitetsmuligheter. Både windsurfing og kiting er begge veldig populære. Her kan du spille golf på gode baner. For dere som liker fotturer eller sykkelturer er det flott oppmerkede traseer for dette formål. Inne i byen finner du mange koselige tapasbarer hvor du kan nyte både god mat og drikke. Estepona har også mye kultur å by på .Her har de godt bevarte arkeologiske utgravinger.Du kan besøke fyret og fine museeum. Dessuten er dette området verter for to ulike filmfestivaler hvert år. Les mer om Estepona

Transport på Costa del Sol

Flyplassen Málaga Airport AGP ligger like utenfor Málaga sentrum, og alle de største norske selskapene flyr hit. Både Ryanair, SAS og Norwegian har flere ukentlige avganger, dersom du er ute etter billige flybilletter. Flyplassen har egen Taxi-terminal og muligheter for leiebil, men det går også både buss og tog inn til Málaga sentrum og de nærliggende bydelene. Når du skal komme deg rundt på Costa Del Sol, er toget “Renfe” et godt og billig alternativ. Dette toget går mellom sentrum og Fuengirola, og stopper i Torremolinos, Benalmádena med hyppige avganger.

La Cala de Mijas på Costa del Sol, Andalucia

La Cala de Mijas betyr mijasviken og var tidligere en liten fiskelandsby. La Cala de Mijas, eller bare La Cala som man sier på folkemunne, ligger noen kilometer fra Fuengirola i retning Marbella. I dag er det mer en badeby, men har en voksende befolkning i moderne boligområder hovedsakelig på den andre siden av kystveien A7. I sentrum av La Cala er det er stort utvalg av butikker og restauranter og det er et naturlig handelssentrum for alle som bor mellom El Faro og Calahonda.
I La Cala er det en meget fin strand og på strekningen mellom La Cala og Marbella ligger flere av de vakreste strendene på Costa del Sol. Drar du til Calahonda, finner den lengste stranden på Costa del Sol. Stranden er 4,5 km lang og 25 meter bred. Her finnes det masse strandbarer, såkalte chuiringuitoer, og du kan leie solsenger, men Stranden i Calahonda har også rolige områder der det ikke er så mange mennesker. Like vest for Calahonda ligger Cabopinostranden.

I Nabokommunen Fuengirola finnes enda flere flotte strender, mange med utmerkelsen Blått Flagg for renhet og tilgjengelige tjenester. Her er det også en hundestrand.

Klimaet i La Cala
Klimaet i La Cala de Mijas regnes som subtropisk. Om sommeren, dvs fra mai til august, er det varmt og skyfritt så og si hver eneste dag. August er den varmeste måneden og temperaturen ligger på rundt 30 grader på dagtid i La Cala de Mijas. Totalt er det 300 soldager i året i La Cala. Januar er den kaldeste måneden og da ligger temperaturen på rundt 16 grader på dagtid i La Cala. I mars, april og november ligger temperaturen på rundt 20 grader på dagtid i La Cala.

Restauranter i La Cala

Det er en utrolig stort utvalg av restauranter av alle typer og i alle prisklasser i La Cala de Mijas. I sentrum av La Cala og nede ved stranden ligger det flere restauranter med mat fra hele verden.

Hotell i La Cala
Hvis du ønsker å bo i nærheten av stranden er VIK Gran Hotel Costa del Sol et godt alternativ. Og hvis det er nærhet golfbaner du søker så er La Cala Golf Resort med 3 18-hulls baner er et godt valg. Uansett hvilket område du velger, så finnes det hotell i La Cala i alle prisklasser.

Et greit sted å lete etter hotell i La Cala er hotels.com der du ofte får en lavere pris enn dersom du bestiller direkte fra hotellene.

Feriebolig i La Cala
Et alternativ til å bo på hotell er å leie leilighet eller hus mens du er på ferie i La Cala. Mange foretrekker dette fordi det gir en større komfort ved at man har et eget kjøkken der man kan tilberede sine egne måltider.

Mange nordmenn eier leilighet eller hus i La Cala som de leier ut på ukesbasis til andre ferierende nordmenn. Det finnes mange steder du kan finne slike boliger for korttidsleie, men et bra nettsted du kan lete på er www.spaniaferiebolig.com

Severdigheter i La Cala
For en turist er det mye å se og gjøre i nærheten av La Cala. Den hvite fjellandsbyen Mijas Pueblo er veldig vakker med utsikt over Costa del Sol og er egnet som en dagstur. Du kan komme deg dit med bil eller buss fra Fuengirola. Mijas Pueblo er full av suvenirbutikker hvor du kan kjøpe tradisjonell keramikk og skinnvarer, besøke den meget spesielle tyrefekterarenean, du kan ta esel-taxi eller du kan klatre opp til toppen av fjellet eller nyte en nydelig middag med utsikt over Costa del sol.

Dyrehagen i Fuengirola er svært liten, men plassen er godt utnyttet. Dyrehagen er innredet med dyrets naturlige habitater, og du kommer svært nær dyrene. I 2004 ble dyrehagen kåret til Europas beste.

Gibraltar
 ligger vest for Marbella, og er et av stedene du bør se og oppleve mens du er her.

Ronda kan nås med buss eller bil fra La Cala. Ronda er delt i to av en dyp kløft, og det sies at under diktaturet ble Francos motstanderne kastet ned i dette juvet.
Malaga er hovedstaden i Málaga-provinsen, og er full av gamle bygninger og monumenter for dem som er interessert i spansk historie og kultur. Den gamle arabiske palasset Alcazaba ligger på en høyde over Malaga. Stemningen i disse ruinene vil ta deg tilbake til middelalderen.
Marbella er jet-setens mekka på Costa del Sol. I Marbella går kjendiser side om side med turister og Saudiarabiske prinser.
Det er også mange fine steder å besøke bare noen få timers reise fra La Cala de Mijas, slik som SevillaGranadaCordoboba og selvfølgelig Tarifa. Du kan også besøke Tanger i Nord-Afrika som enklest nåes med hurtigbåt 35 minutter fra Tarifa.

Aktiviteter i La Cala
Foruten soling, bading og diverse vannsport er La Cala omgitt av golfbaner i alle himmelretninger. Det er en hele 15 golfbaner å velge mellom i kommunen. Den største er La Cala Resort med tre 18 hulls baner.

Den eneste galoppbanen på Costa del Sol, Hipodromo Costa del Sol, ligger ovenfor La Cala de Mijas. Det arrangeres en rekke aktiviteter som hesteveddeløp sent på kveld om sommeren, noen ganger konserter og noen ganger hesteshow.

Festivaler i La Cala
La Cala de Mijas har selvfølgelig flere festivaler gjennom hele året. I begynnelsen av Juli er det ølfestival på feriaplassen, i midten av juli feires fiskernes og sjømennenes skytshelgen Virgen del Carmen og i slutten av juli er det romeria med påfølgende feria i La Cala. Ved det gamle vakttårnet nede ved stranden er levende musikk og god stemning i hele august. Påskefeiringen er ganske annerledes i Spania enn i Norge. Da fylles gatene med prosesjoner hvor man bærer enorme figurer av Jesus og Maria gjennom gatene og byen er fylt med folk. Blant julens høydepunkter inkluderer Trettendedagsjul med «Cabalgata» som er en stor prosesjon, inkludert de tre hellige konger. Ta kontakt med turistkontoret i Mijas for detaljer og datoer.

Leiebil i La Cala
Det finnes et stort utvalg av leiebilselskaper i La Cala, alt fra store kjeder til lokale utleiere. Dersom du ankommer med fly kan du også hente leiebilen på flyplassen i Malaga.

Reise og transport i La Cala
Mijas ligger ca 25 minutters kjøring fra Malaga flyplass og ca 8 minutter fra lokaltoget i Fuengirola. Fra Malaga flyplass, kan du reise til de fleste store byer i Europa uten å bytte fly.

Nærmeste togstasjon ligger i Fuengirola. Med lokaltoget kan du besøke flere steder mellom Fuengirola og Malaga, for eksempel Benalmadena og Torremolinos. Sjekk togtidene på www.renfe.com

Bussene går flere ganger i timen til Marbella og Fuengirola. Du kan sjekke bussrute på Portillo sine nettsider portillo.avanzabus.com

Shopping i La Cala
I La Cala sentrum er det en stor gratis parkeringsplass omgitt av masse butikker, cafeer og restauranter. Det ligger også butikker i smågatene ned mot havet. Her får man tak i det meste. Marked arrangeres hver onsdag og lørdag på feriaplassen i La Cala og der får man tak i alt mellom himmel og jord slik som smykker, klær, sko, belter, gaver, frukt, grønnsaker, oliven, nøtter med mer.

Spanskkurs i La Cala
Dersom du ønsker å lære deg spansk fra grunnen av eller dersom du ønsker å forbedre dine spanskkunnskaper, så er La Cala et ypperlig valg. Fordelen med å ta et spanskkurs i La Cala er at du får praktisert dine spanskkunnskaper på fritiden din.

Før ferdigstillelse

Foreningen har kjøpt en leilighet i et boligkompleks som skal bygges i Spania. Arbeidet er godt i gang, men vi må nok vente litt til før vi kan se det endelige resultatet.

Etter ferdigstillelse

Tomten er vestvendt med sol og utsikt, og det er kort vei til alle fasiliteter. Leiligheten vår er en 4-værelses leilighet med garasje, heis og bod i et inngjerdet og bevoktet anlegg.

Prosjektet JARDINANA AZALEA startet opp i 2016, og regnes med å være ferdigbygget høsten 2018. Deretter må det søkes om ferdigattest, hvilket fort kan ta 3 mnd. i Spania. Så skal vi godkjenne leiligheten, og møblere den. Vi forventer derfor å kunne ta leiligheten vår i bruk våren 2019. Anlegget har bl.a. trappefri adkomst med heiser, bevoktet adkomst (Closed Gate), garasjeanlegg, oppvarmet bassengområde, treningsrom, poolbar, og gå-avstand til butikker, marked, sentrum og strand. Anlegget består av 3 store blokker med 4-roms leiligheter, samt rekkehus (Town houses), og ligger sydvestvendt med utsikt over stedet og havet.
Vår leilighet har 3 soverom, 2 bad, vaskerom, åpen stue/kjøkken løsning, og ikke minst en stor terrasse med utemøbler, utekjøkken og en liten privat pool.

Adresse:
Urb. Jardinana Azalea, block 1, apt. 14
Calle Sierra de Baza S/N
La Cala de Mijas, 29649 Mijas Costa
Malaga, Spain

Ser her for å se en skisse over leiligheten vår:  Planløsning

Jardinana Costa del Sol

Welcome to #Jardinana !The only environmentally friendly resort on the Costa del Sol.Enjoy the views from this Aerial film in Azalea plot, La Noria Golf & Jardinana Resort site area.#CaladeMijas #LuxuryApartments

Posted by Jardinana La Cala Mijas New Development on 8. februar 2017

Construction update: AZALEA ! Enjoy the views of the only environmentally friendly resort on the Costa del Sol : #Jardinana! For further information: info@jardinana.com #LaCalaDeMijas

Posted by Jardinana La Cala Mijas New Development on 5. september 2017

AZALEA construction update. Jardinana. For further information: info@jardinana.com” “Architecture and engineering: SB Architects and HCP Architecture & Engineering by #CTHCapital

Publisert av Jardinana La Cala Mijas New Development Onsdag 5. desember 2018

La Cala De Mijas - Ocean sun & a lot of fun 😉

Publisert av Christer Lagervall Torsdag 26. juli 2018

Vi leier ut selskapslokaler med plass til over 60 gjester

Vi leier ut møblerte selskapslokaler til medlemmer og ikke-medlemmer. Lokalene består av garderobe, festsal, flere salonger, dame & herretoalett, samt kjøkken med det meste av utstyr. Du velger selv om du vil bestille mat og drikke, eller om du vil lage maten din her hos oss.

Øvrige Fasiliteter

Heis, ventilasjonsanlegg, porttelefon, musikkanlegg, WiFi/Bredbånd, prosjektor og lydanlegg.

Leiepriser

Kveldsleie

Kveldsleie kl. 15 til neste dag kl. 12,  pris kr. 5.000,- ( i julebordsesongen Nov., Des. & Jan. er prisen for kveldsleie kr. 6.000,- )
Obligatorisk renhold etter kveldsleie kr. 1.500,-

Helgeleie

Helgeleie fredag kl. 15 til søndag kl. 12, pris kr. 8.000,- ( i julebordsesongen Nov., Des., & Jan. er prisen for full helg kr. 10.000,- )
Obligatorisk renhold etter helgeleie kr. 1.500,-

Leie på dagtid

Leie på dagtid i uken pris kr. 1.500,-
Leietager må da rydde og vaske etter seg, om intet annet er avtalt.

Generelt

Mat, drikke, servering, og rydding må leietager alltid besørge selv, inklusive miljøsortering av avfall og fjerning av dette. Vi har dessverre bare plass
til restavfall i vårt bossrom.

OBS: Medlemmene i Bergens Maskinistforening betaler halv pris bortsett fra i julebordsesongen (Nov., Des., & Jan.) da alle må betale full pris.

Bestill plass i dag

En ærverdig perle midt i sentrum. Vi hadde alt vi trengte til å feire 30 års dagen til min bror. Lokasjonen gjorde at vi enkelt kunne fortsette festen på byen etterpå. Kan anbefales!

Monica DahlWeb & Communications Specialist, Oceaneering

Takk for en flott dåpsfeiring hos dere. Vi elsker dette stedet. Alle gjestene storkoste seg. Vi kommer nok tilbake ved neste anledning.

Monica DahlWeb & Communications Specialist, Oceaneering